Außenaufnahme des Storopack Firmengebäudes am Hauptsitz in Metzingen, Deutschland

EEN STEVIGE POSITIE ONDANKS DE CRISIS – DANKZIJ STABIELE OPBRENGSTEN

Persbericht van 19.06.2020

  1. Pers
  2. Persberichten
  3. Een stevige positie ondanks de crisis – dankzij stabiele opbrengsten

STOROPACK TIJDENS DE CORONAVIRUSPANDEMIE

Metzingen, juni 2020. Net als alle andere ondernemingen ter wereld heeft ook Storopack te maken gekregen met de impact van de coronaviruspandemie en de maatregelen die ervoor moesten worden genomen. Gezien zijn stevige financiële basis heeft de specialist in beschermende verpakkingen echter goede vooruitzichten voor de toekomst. De Storopack-groep sloot het afgelopen jaar af met totale geconsolideerde opbrengsten van € 479 miljoen, wat betekent dat de opbrengsten in 2019 iets hoger lagen dan het jaar voordien (€ 476 miljoen). Aangezien er ook een mooie winstgroei werd geboekt, behaalde de onderneming in 2019 al zijn doelen wat betreft opbrengsten en winst.

Ondanks de coronaviruscrisis heeft Storopack er nog steeds vertrouwen in dat de opbrengsten voor de eerste helft van 2020 goed zullen zijn. Het verwacht dat de opbrengsten gelijk zullen lopen met die tijdens de eerste helft van 2019 en dat de winst hoger zal liggen. Door de coronaviruscrisis zijn de vooruitzichten voor de tweede jaarhelft onzeker; de verpakkingsspecialist verwacht op dit moment echter geen grote daling van de inkomsten.

“We zijn verheugd en zeer dankbaar dat we onze klanten, partners en werknemers betrouwbaarheid en stabiliteit kunnen bieden”, legt Hermann Reichenecker, executivedirector bij Storopack, uit. “Dat is voornamelijk te danken aan onze uitgebreide productenportfolio, onze stabiele toeleveringsketen met eigen productiefaciliteiten over de hele wereld, onze verregaande verticale integratie en onze sectoroverschrijdende klantenbasis. Zelfs tijdens de coronaviruscrisis zijn we ons blijven focussen op productinnovatie en de ontwikkeling van nieuwe en duurzame producten.”

Een uitgebreide klanten-/productenportfolio en een wereldwijde aanwezigheid bieden voordelen, zeker tijdens een crisis. In sommige landen worden verpakkingsproducenten beschouwd als cruciale bedrijven en moeten ze dus tijdens de coronaviruscrisis hun leveringscapaciteit in stand houden. Storopack heeft een ruim aanbod aan beschermende verpakkingsoplossingen voor de goederen die op dit moment hoognodig zijn – van de medische en voedingssector tot de online verkoop van alledaagse spullen.

Toekomstgericht met oplossingen uit gerecycleerd materiaal
De toekomstvooruitzichten voor Storopack zijn goed omdat het sterk gericht is op producten met een hoog aandeel gerecycleerde materialen. Vorig jaar werden er alweer nieuwe innovaties toegevoegd aan de productenportfolio.

Storopack ontwikkelde bijvoorbeeld het nieuwe materiaal rEPS. Dat kan worden gebruikt om nieuwe beschermende verpakkingsoplossingen te produceren – bijvoorbeeld voor huishoudtoestellen en schermen – die volledig uit gerecycleerd materiaal zijn gemaakt. De specialist in beschermende verpakkingen uit Metzingen is zo de recyclagekringloop volledig aan het sluiten.

Bovendien werden er nieuwe folies gelanceerd in het AIRplus®-assortiment die voor minstens 50 procent bestaan uit gerecycleerd materiaal. De AIRplus®-luchtkussens worden vaak gebruikt in de e-commerce, maar ze hebben ook tal van toepassingen in de industriële sector.

Een zeer populair product uit het PAPERplus®-assortiment is Papillon, waarvan er nu extra versies bestaan uit 100% gerecycleerd papier in verschillende kleuren.

Naast het uitgebreide assortiment aan producten met een hoog aandeel gerecycleerde materialen biedt Storopack zijn klanten ook beschermende verpakkingsoplossingen die gemaakt zijn uit hernieuwbare grondstoffen.